Začalo nám září a s ním šestý rok existence naší školy. První polovina měsíce byla věnována hlavně přípravě oslavy 5 let Koventinky, na kterou si děti chystaly jak představení, tak své stánky s občerstvením nebo kreativními aktivitami. Celé odpoledne se vydařilo, na pódiu se střídala vystoupení završená ohňovou show a večer jsme si společně zazpívali u ohně. Děkujeme všem, kteří nás přišli podpořit, moc jsme si to užili.
Druhou část měsíce jsme věnovali opakování dohod, které v Koventince máme, a jejich reflektování – zda jsou pro nás smysluplné, případně jestli je potřeba zařadit nějaké nové. Děti se rozdělily do tří skupin, ve kterých budou většinu dopoledních bloků pracovat. Některé skupiny se domluvily na novém názvu, i když u skupiny Fousků nebyla cesta k pojmenování úplně jednoduchá. Měli jsme tak příležitost diskutovat v kruhu i ve smíšených dvojicích, vyzkoušeli si tajné hlasování i prezentaci vlastního názoru. Povídali jsme si o vzájemném respektu chlapců k dívkám a naopak, a také o vyváženosti a prolínání jinu a jangu v každé části vesmíru, tedy i v nás samých.
Každé pondělí začínáme společným kruhem a blokem, kdy se všichni zapojíme do her intuitivní pedagogiky a dalších aktivit prohlubujících spolupráci a vzájemný respekt. Také se snažíme o sobě zjistit něco nového.
V jednotlivých blocích jsme se věnovali například gymnastice, pohybovým hrám a také jsme si byli zacvičit na parkurovém hřišti. Pekli jsme genuine chocolate chip cookies a snažili jsme se u toho mluvit anglicky. Navštívili jsme Dny vědy a techniky a interaktivní výstavu Já, hrdina, v níž jsme mohli zažít situace, kdy se každý z nás stane hrdinou a zachrání lidský život. Při matematice jsme se seznamovali jak mezi sebou, tak s čísly. Formou hry jsme si zopakovali čísla sudá a lichá, seznámili se s prostředím krokování a nahlédli do světa záporných čísel. Domluvili jsme se na pravidlech, která nám budou pomáhat cítit se dobře a posouvat se svým vlastním tempem dopředu. Kreativitu rozvíjíme při tvorbě vlastních příběhů, hrajeme si s asociacemi a zároveň procvičujeme některé gramatické jevy. Moc nás baví klavír, který jsme přesunuli ze zadní třídy více do centra dění, oblíbené je také divadlo a stavění domina.