Tento týden jsme začali orientační hrou. Děti si ve skupinkách prošly přes významná místa Plzně, učily se orientovat v mapě, řešily úkoly, učily se spolupracovat a pomáhat ostatním.
Další dny jsme si povídali o slovanských bohyních Moraně a Vesně, hráli jsme hru Koloběh života, kdy jsme se „rodili“ s určitými charakterovými vlastnostmi a talenty, postupně v průběhu dětství sbírali zkušenosti a poznatky, které jsme pak v dospělosti uplatňovali.
Ve středu jsme si prožili další čtenářskou dílnu – snažili jsme si vypsat větu, která nás v textu zaujala a vyvolala v nás nějakou emoci. Ostatní potom odhadovali, o jakou emoci se jedná – ale ne podle sebe, zkoušeli se vcítit do toho, kdo si větu vybral. Při Petrově programu děti překonávaly samy sebe, běhaly, skákaly, přelézaly, podlézaly a šplhaly po všem možné i nemožném.
V pondělí odpoledne jsme chodili po slacklině. Společně jsme si všimli, že děti, které chodí po laně i doma, se rychle zlepšují v držení rovnováhy. V úterý jsme chytali jarní hřejivé paprsky při odpočinku na zahradě a ve středu jsme venku hráli vybíjenou, trénovali chytání míče a střelbu na koš.
Ve čtvrtek jsme s Petrem S. navštívili Škodu Electric. Měli jsme tak možnost vidět přímo výrobu, nahlédnout do svařovny, kanceláří, prostě tam, kam se běžní návštěvníci nikdy nedostanou. Máme teď alespoň trochu představu, jak vypadá část motoru do lokomotivy, jak je proces výroby dlouhý a náročný a co všechno dalšího je ukryto pod střechou řídícího vlaku.
The gallery was not found!