Třetí říjnový týden jsme začali tradičně rozcvičkou. Je úžasné vidět děti, které chtějí zkoušet pořád dokola kotrmelce, salta, stojky a hvězdy a mají radost z každého svého zlepšení. Po ranním kroužku, kde jsme si povídali o našem vánočním jarmarku (jaké vymyslíme peníze, kde se vůbec peníze berou, jak se vezmou peníze na bankovní kartě apod.), jsme se už tradičně rozdělili do skupinek.
S Luckou jsme si povídali o antickém divadle – o tom, jak herci hráli v maskách a nemohli tak vyjadřovat emoce pomocí mimiky. Zkoušeli jsme si vyjádřit radost, hněv, strach i smutek a zakreslili jsme pocity do prázdných obličejů na pracovním listu. Dále jsme mluvili o vlastnostech – o tom, kdo jaké má – a také jsme přiřazovali vlastnosti zvířatům ve známých rčeních. S Petrem jsme zažili dobrodružství na papíře, při němž jsme překonávali antická monstra – Mínotaura, Sfingu a Medúzu – a při tom procvičovali jemnou motoriku, prostorovou orientaci, čtení a psaní.
Pondělní odpoledne byla jedna velká divočina. Hodně jsme se naběhali v tělocvičně při všech možných variacích hry na babu. Úterý naopak bylo poklidné – četli jsme si Sáru a kluci zapojovali elektrické obvody se žárovkou. Ve středu byl opět zájem o čtení příběhů Sáry a jejího opeřeného kamaráda, kluci stavěli domino.
Čtvrtek jsme s Radanou zahájili jógou podle Jogínků a dlouze diskutovali o třetím oku. Při raním kroužku Jaromírek navrhl, že by chtěl vyrábět lodičky a čepičky z papíru, Bára si přála vyrábět z dřívek a bavlnek různé sítě a sluníčka, ostatní děti byly pro opičí dráhu. Na základě svých preferencí pak každý přichystal pro ostatní workshop. Nejdříve každá dvojice postavila opičí dráhu, poté si Jaromírek připravil pro všechny děti pomůcky na výrobu lodiček a námořnických čepic, řídil si svůj workshop, vysvětloval postup, vedl ukázku a pomáhal dětem výrobky dokončit. Každý si poté svůj výrobek libovolně ozdobil. Bára vedla svůj kreativní kroužek s bavlnkami a dřívky, všechno včetně úklidu si řídila sama. K obědu jsme vařili ovesnou kaši, holky zjišťovaly přání ostatních, podle nichž každému jeho porci dozdobily a dochutily. Po obědě jsme hráli na kytaru a také na domečky, kočičky atd.
V pátek s Ruu děti pracovaly s Montessori aktivitami a hrály společenskou deskovou hru Proč má kočka vousy, díky níž se děti dozvěděly například to, že věž v Pise je známá pro svou šikmost, že Rembrandt byl holandský malíř, co je Mléčná dráha atd. Koho nebavila hra, byl na zahradě. Poté se chtěli všichni hýbat, takže si hráli v tělocvičně. Po obědě si některé děti vyplňovaly pracovní sešity Hejného matematiky a některé pracovaly s matematickými Montessori pomůckami. Někteří si pak ještě našli čas ozdobit se tetovacími třpytivými fixkami. Na závěr si děti trénovaly kotouly a salta s rozběhem do vysoké žíněnky.
Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána