V pondělí jsme se vydali do parkourové haly, kde jsme absolvovali trénink s Petrem. Děti se zdokonalovaly v kotrmelcích a přeskocích, vybíhaly šikmé stěny nebo skákaly do jámy plné molitanu. Všichni si dopoledne moc užili.
V úterý si po pravidelné meditaci všechny děti vytvořily svůj týdenní rozvrh. Mohly si tak lépe uvědomit, které dny mají své oblíbené kroužky a kolik činností zvládnou během jediného dne. Také se zdokonalily v měření a vyzkoušely si tvorbu tabulky. Poté jsme uklidili vánoční výzdobu a zahradu. Díky Klárce a Áně jsme se poprvé pustili do techniky mokrého plstění. Holky si samy podle návodu vytvořily gumičku do vlasů s barevnými dredy. Staly se tak inspirací i pro další děti, které plstily odpoledne i ve středu.
Odpoledne byl první šicí kroužek s Janou Pletánkovou, na který se děti moc těšily. Vytvořily si návrhy a promyslely, co všechno budou potřebovat. Dlouho pak prohledávaly tašku plnou zbytků látek a radovaly se z nalezených „pokladů“.
Ve středu jsme se věnovali ročním obdobím. Vysvětlovali jsme si, proč se u nás období střídají, jaké jsou měsíce v roce, jak se otáčí Země okolo své osy a okolo Slunce. Na glóbu jsme si ukázali, proč je víc teplo na rovníku než na pólech. Vyplňovali jsme také pracovní listy – menší děti určovaly podle obrázku, co patří do jednotlivých ročních období, větší děti vyplňovaly rébusy a osmisměrku. U plstění jsme si zahráli kvízové hry ve třech úrovních náročnosti.
Ve čtvrtek ráno jsme mluvili o všímavosti, bdělosti, pozornosti. Zkusili jsme prozkoumat sušenou brusinku všemi smysly. Děti si vytáhly obrázek nějaké hodnoty či vlastnosti (naděje, odvaha, radost, láska…), přilepily si ho na oblečení a všímaly si, kdo jakou má. Po svačině si nálepky sundaly a postupně předváděly či popisovaly danou hodnotu nebo vlastnost a říkaly, jak s ní byly spojené. Začali jsme také téma, které nás bude provázet další dny, a to Zvířata v lese a jejich přezimování. Přečetli jsme si básničku o krmelci a vybarvili obrázek. Pak jsme si upekli štrúdl (některé děti se pustily do válení těsta, jiné do louskání ořechů a největší skupina strouhala jablka) a při svačině si na něm pochutnali.
V pátek jsme pokračovali v tématu o zvířátkách, tentokrát jsme mluvili o tom, co jim můžeme dát do krmelce a jak se připravují na zimu. Zvířata jsme pojmenovali také anglicky a zahráli si na procvičení hru bingo. Pak jsme se pustili do vyrábění krmelce z větviček a také soviček ze šišek.