Čtvrtý týden jsme začali půldenní návštěvou galerie. Čekalo nás intenzivní poznávání všemi smysly. Seznámili jsme se s tvorbu Petera Angermanna a Benedikta Tolara. Obrazy jsme zkoumali z dálky i z detailu, hledali jsme barvy i geometrické tvary. Každý si v obrazech našel, co je mu blízké. Chvíli nás provázel kostlivec Kosťa, který „vylezl“ z plátna, po shlédnutí obrazu Bramborové umění jsme vytvořili brambory s očima. Ty se „narodily“, dostaly jméno a navzájem se seznámily. Přišla i chvíle na hudební vložku – zkoušeli jsme si zahrát jako orchestr na květináče vařečkou, na lešenářskou trubku, která zněla jako fujara, nebo na igelitové pytlíky. Bylo to docela tiché, ale zároveň efektní hudební těleso. V další části jsme se věnovali sochám z výstavy Na plech. Nejzajímavější byl pro děti tajemný zvuk, který se linul z podzemí. Na závěr si děti také vytvořily svoje vlastní umělecké dílo.
Zbytek týdne se pak odvíjel od zážitků z našeho výletu. Povídali jsme si o tom, které dílo nás zaujalo a proč a s velkou dávkou fantazie jsme vytvořili brouky z alobalu a samotvrdnoucí hmoty. Aktivita zaujala hlavně kluky, kteří připojili broukům mnoho antén, sirén, koleček a podobných propriet.
Otevřeli jsme téma Emocí a začali příběhem o první z nich – radosti. Vycházíme z knihy Emušáci – Ferda a jeho mouchy. Mouchy tu představují jednotlivé emoce, se kterými se děti učí pracovat. Rozhodli jsme se, že mouchy vytvoříme plstěním a pověsíme si je ve třídě. Mouchu Radost uplstil téměř celou Vojta, já jsem jen dotvořila detaily.
Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána