Dvacátý týden 2016/2017
V pondělí nás navštívili kamarádi ze Scio školy v Olomouci. Děti se hostů zvědavě vyptávaly na všechno možné; Pepíček byl spokojený, protože mu Michal pomohl s obvody, Lukáš si zase užil angličtinu s Rickym, kde děti vyráběly rybičky z barevného papíru a učily se při tom anglickou písničku o rybě. U Lucky si děti vytvořily […]
Devatenáctý týden 2016/2017
Další lednový týden byl opět ve znamení procvičování a opakování měsíců v roce – hráli jsme hry s plstěnými panenkami a počítáním. Leon s Ájou pracovali se stovkovou tabulkou, Pepíček řadil dvouciferná čísla podle velikosti, menší děti si zkoušely skládat vějířky – slova podle obrázků. Klárka s Johankou si zahrály hru, při níž přiřazovaly činnosti k […]
Osmnáctý týden 2016/2017
První lednový týden jsme věnovali shrnutí našeho projektu Jarmark a zkoušeli jsme vymýšlet, co bychom mohli připravit na další pololetí. Vypadá to, že vítězný návrh máme a teď ho budeme pilovat k dokonalosti. Pomocí několika her se snažíme zapamatovat si měsíce v roce – projektujeme je do nás, lidí (my se na okamžik stáváme určitým měsícem). Leonek […]
Čtrnáctý týden 2016/2017
Tento týden byl ve znamení dvou hlavních událostí – návštěvy nových dětí a také společné oslavy sv. Mikuláše. V pondělí jsme si povídali o tom, jaké bylo pro nás přijít poprvé do nové školy; snažili jsme se pomáhat a být nápomocní, abychom klukům neznámou situaci co nejvíce ulehčili. Pokračovali jsme dále v přípravě jarmarku a zkoušeli jsme […]
Třináctý týden 2016/2017
Tento týden jsme pokračovali v přípravě jarmarku. Děti si malovaly návrhy kávenek (měna, která je vstupní měnou na jarmark) – až po výměně v bance dostane každý prodávající koveny. Takto komplikovaný postup si děti samy vybraly, protože se nedokázaly shodnout na společné měně. Zkoušeli jsme diskuzí přijít na různé možnosti a tato nakonec zvítězila. Odhlasovali […]
Dvanáctý týden 2016/2017
V tomto týdnu jsme pokračovali v přípravě našeho vánočního jarmarku. Vytištěné peníze jsme předali na zpracování (skupinka dětí vystřihovala bankovky) a přesouvali přes kontrolu kvality (kontrola dobře vystřižených bankovek, případné vrácení do „výroby“ či skartace) po tištění ochranných znaků až do třídění bankovek. Děti se rozdělily do skupinek podle toho, kdo co chtěl dělat, a […]