Čtvrtý týden jsme věnovali povídání o svatém Václavu. Jana dětem vyprávěla legendu o jeho životě i smrti, naučili jsme se písničku o rodu Přemyslovců, kterou jsme ztvárnili také loutkově. Ochutnali jsme plody letošní úrody – hroznové víno z moravských vinic a domácí chléb, který si děti v Koventince samy upekly. Při přípravě těsta jsme probudili kvasnice. Vysvětlili jsme si, proč vlastně způsobují kynutí a vytvořili si mikroskopický preparát. Pozorovali jsme pak kvasinky pivní přímo v akci. Kdo nechtěl péci chleba, tvořil na téma legenda o sv. Václavu, a tak vznikaly zajímavé kompilace propojující starou legendu se současností. V matematice jsme se věnovali skládání papíru, krokování nebo součtovým trojúhelníkům.
V úterý Dáša pokračovala v loňském tématu Včela. Povídala si s dětmi o tom, proč jsou včely pro přírodu důležité (zejména opylování, dále med, propolis, vosk…), jak vypadá včela zvenčí a zevnitř, jak se včely dorozumívají a jaké existují druhy medu. Připomněli jsme si, kdo všechno obývá úl (matka, dělnice, trubec), jak včela přichází na svět a jaké obstarává práce. Nakonec děti mohly poznávat podle konzistence, vůně a chuti, který z připravených kelímků obsahuje včelí med a zkusit odhadnout, o jaký druh se jedná.
Stihli jsme také první hodinu angličtiny, oslavu Kubových narozenin a další ze seberozvojových aktivit – Hlídej svá slova. Děti pozorovaly, jaké to je, když někomu řeknou slova, která je můžou později mrzet. Slova se v člověku rozpustí jako sůl ve vodě a nelze je vzít zpět. Stále pracujeme na utváření klimatu ve třídě. Momentálně na tom, aby děti dokázaly říct „dost“ nebo „ne“, když se jim něco ze strany spolužáka nelíbí.
Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána